Vihreä puheenjohtajapäivä tarjosi kohtaamisia kollegojen kanssa, keskustelua politiikan ajankohtaisista asioista sekä innostusta ja ideoita yhdistystyöhön.

Vaasanseudun Vihreiden puheenjohtaja Tuula Närvä osallistui 8.2.2020 Tampereella järjestettyyn, kaikkien aikojen suurimpaan vihreään puheenjohtajapäivään. Vuosittain järjestettävä tapahtuma kokoaa vihreät järjestötoimijat eri puolilta maata kuulemaan ja keskustelemaan ajankohtaisista aiheista kuten hallituspolitiikan tavoitteista ja yhdistystoiminnan arjesta. Tämän vuoden ohjelma painottui vihreään hallituspolitiikkaan sekä alkavaan kuntavaalityöhön.

Närvä kertoo päivän parasta antia olleen uudet raikkaat ideat yhdistystoiminnan kehittämiseen sekä juttutuokiot muun puolueväen kanssa. Keskusteluissa politiikan ajankohtaisista teemoista annettiin tilaa myös osanottajien kysymyksille, ja juttua aiheista olisi riittänyt vaikka useammallekin päivälle.

– Puoluejohdon kyselytunnilla nousi esiin niin kuntapolitiikan kuin sisä-ja ulkopolitiikankin aiheita; julkisesta liikenteestä ja ympäristönsuojelun edistysaskelista keskusteluun kansainvälistä suojelua tarvitsevien tilanteesta. Mietimme myös kulttuurin hyvinvointia lisäävää vaikutusta ja saimme kuulla vihreiden ministereittemme olevan aktiivisia kulttuurin harrastajia.

– Paikallisen toiminnan näkökulmasta valtakunnallisiin tilaisuuksiin osallistuminen on tärkeää, koska voimme oppia toistemme kokemuksista ja jakaa toimiviksi todettuja ideoita. Tilaisuuksissa on aina yhtä hienoa nähdä, miten aktiivisella ja innostuneella porukalla me tätä teemme. Se tuo virtaa jokaisen omaankin tekemiseen, Närvä iloitsee.